Kroatie - Reisverslag uit Lesce, Slovenië van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu Kroatie - Reisverslag uit Lesce, Slovenië van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu

Kroatie

Blijf op de hoogte en volg Niels Steigstra

07 Juli 2013 | Slovenië, Lesce

Route: Heerewaarden – Venlo – Monchengladbach – Koblenz – Mannheim – Karlsruhe – Stuttgart – München – Salzburg – Villach – Ljubljana – Trieste – Pula

Heerewaarden – Koblenz
Vanmorgen zijn we rond 11 uur vertrokken. Via Venlo richting Koblenz. Het is vrij druk onderweg maar het rijdt aardig door. Met Lotte gaat het prima achterin. In de middag heeft ze het gehad dus bij Koblenz maar een camping zoeken. We hebben een mooie camping gevonden onder de hoge brug over de Moezel. Lotte kruipt lekker door het gras en vermaakt zich opper best en wij zitten aan een drankje eindelijk te genieten van de zon en VAKANTIE!!!
Koblenz – München
Na een prima nacht op een mooie camping hebben we alles ingepakt en zijn we weer onderweg gegaan. Vanuit de hebben we een prachtige kijk op de wijngaarden langs de Moezel. Vandaag gaan we het anders doen. We stoppen om te spelen en daarna gaan we eten en drinken in de auto. Dit gaat prima. Het is lekker rustig op de weg en we rijden vrij gemakkelijk naar München.
We hebben een camping gevonden. Wel erg krap op elkaar en we staan een beetje in een hoekje weg gestopt. Nou ja het is maar voor 1 nacht. Wel heel lekker gegeten lekker Duits schnitzel en cordon bleu met frietjes.

München – Lesce
Alles zit weer ingepakt in de aanhanger en auto. We rijden richting Salzburg en gaan de grens over met Oostenrijk. Wat zijn de bergen toch prachtig. We hebben wat file onderweg maar gelukkig rijd het al snel weer door. Bij een benzinestation moeten we een vignet voor Slovenië kopen. Nog 30 km en dan zijn we alweer door Oostenrijk. We stoppen vandaag wat eerder en zoeken net over de grens een camping. Het is een grote maar rustige plek waar we prima ruimte en mogelijkheden hebben.