Terug naar Oostenrijk - Reisverslag uit Krka, Kroatië van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu Terug naar Oostenrijk - Reisverslag uit Krka, Kroatië van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu

Terug naar Oostenrijk

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Niels Steigstra

26 Juli 2013 | Kroatië, Krka

Plitvice – Hieflau
In ons informatieboekje staat dat het in de noordelijke gewesten erg mooi moet zijn. Met pijn in ons hart pakken we de boel in en vertrekken we naar het noorden. Onderweg in het warm en broeierig en het is dan ook een lange rit. Onderweg picknicken we en kan Lotte even spelen.
Als we in de buurt komen van waar we naar toe willen letten we op campings, maar tevergeefs. Er zijn geen campings te vinden in de nabije omgeving. Na veel wikken en wegen besluiten we door te rijden naar Oostenrijk en daar heerlijk in de bergen te wandelen. Het is al vrij laat als we besluiten in een herberg te overnachten.

Hieflau – Wald
In onze vakantie hebben we altijd een baal dag. Zo’n dag waarop alles tegen zit en niets wil lukken. Nou zijn we ook wel een beetje wispelturig en na het zoeken van een camping besluiten we richting GroBglogner te rijden en daar een camping te zoeken. Jammer de camping ligt te veel aan de weg, is vol of TE groot. Op aanrader van Jos rijden we door naar richting Wald en daar vinden we een prima camping waar we volgens de eigenaar wel tot Kerst kunnen blijven als we willen.

Krimmler wasserfall
Toen we vanmorgen opstonden haalde we Lotte ziek uit bed. Hoge koorts en huilerig. De hele ochtend zijn we op de camping gebleven. Nadat we haar een zetpil hebben gegeven rijden we toch maar naar de waterval. We hebben een stuk gelopen. Het is mooi om te zien dat we deze vakantie veel watervallen bekeken hebben maar ze allemaal heel verschillend zijn. Deze waterval is heel hoog en komt via de berg naar beneden. We lopen er een stuk naar toe en worden nat van het opspattende water. We willen nog even een stuk hoger kijken en beginnen aan de stevige klim maar halverwege vinden we het mooi geweest want bij Lotte zijn de knollen op. Onderweg naar beneden valt ze in slaap. We besluiten om weer terug naar de camping te rijden. Een wijs besluit, blijkt als ze 40,4 koorts heeft.

Wildkogel wandeling
Lotte heeft nog steeds koorts. Vervelend voor haar en balen voor ons. Weer de hele ochtend op de camping. Nadat ze ongeveer de hele ochtend geslapen te hebben is de koorts dusdanig gezakt dat we wel weer op pad kunnen.
We rijden een stukje terug het dal weer uit en in Neukirchen stappen we in de lift omhoog. We gaan van 859 meter naar 2120 meter hoogte. Wat is het toch geweldig om te zien dat de bergen zo veranderen als je er bovenop staat en aan de andere kant van het dal. Prachtig!
We hebbe een geweldig uitzicht en kijken onze ogen uit. We lopen verder omhoog naar 2224 meter. Deze klim is best steil en de paadjes zijn smal. Eenmaal boven hebben we een schitterend uitzicht over het dal. Het is alleen jammer dat het wat heiig in de lucht is. Op het terras drinken we nog wat en dan is het alweer tijd om met de lift omlaag te gaan.

Konigsleiten
Jos en Mieke zitten in Konigsleiten niet zo heel ver bij ons vandaan. We besluiten om een paar dagen bij hun door te brengen. We pakken alles weer in en rijden over de pas in ongeveer 30 minuten naar hun toe. Ze zitten in het appartement van Arjen en Aline. Wij kunnen hier nog makkelijk bij. Na een kopje koffie en bij gekletst te hebben besluiten we nog een wandeling te gaan maken. Mieke had een mooie route gezien die ze wel graag wilde wandelen. We gaan met de nieuwe dorfbahn omhoog en beginnen aan de wandeling. Het blijkt een mooie maar stevige wandeling te zijn waar het stevig klimmen en dalen is. We hebben heel veel prachtige uitzichten.
Na 4,5 uur wandelen zijn we weer terug bij de auto en rijden we naar het appartement terug. Daar frissen we ons op en zoeken we een restaurant waar we heerlijk wat eten. Lotte vindt het allemaal prima en gaat gezellig mee. Uiteindelijk valt ze op schoot in slaap en is de dag weer teneinde.

Finkau
Vanmorgen zijn we met Lotte toch maar even naar de huisarts gegaan. Vannacht heeft ze de hele nacht gehuild en nog steeds heeft ze koorts.
Gelukkig is er niets aan de hand en vanmiddag zijn we naar Finkau gereden. Dit is een soort kinderboerderij/speeltuin te zijn. Het is er erg gezellig en we wandelen dan ook een stuk omhoog en kijken nog maar weer eens bij een waterval. Op de terugweg nemen Jos, Niels, Lotte en Max de korte route door het water. Mieke en ik nemen de lange route. We drinken nog even wat maar het wordt al snel kouder en we besluiten terug te naar het appartement te gaan.

Na een gezellige, indrukwekkende en warme vakantie zijn we weer goed thuis gekomen.