Discover South Africa - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu Discover South Africa - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu

Door: NielsenMarjoleinopreis

Blijf op de hoogte en volg Niels Steigstra

20 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

In de zomer van 2008 zijn we naar Zuid- Afrika geweest.

We vliegen via Mardid naar Johannesburg. In Johannesburg halen we onze auto op en rijden we in de richting van Rustenburg.

De eerste dag dat we in Zuid- Afrika zijn rijden we naar Sun Down Lion park. We houden daar jonge leeuwtjes vast en zetten ze mooi op de foto. Daarna zijn we naar Pilanesberg Nationaal Park gegaan. We hebben hier kennis gemaakt met verschillende wilde dieren. We zien o.a. nijlpaarden, zebra’s, impala’s en giraffes.

We rijden in de richting van Marakele Nationaal Park. Hier zullen we in een tent overnachten. Marakele Nationaal Park is er bergachtig. Het grootste gedeelte van het park kan je ook alleen maar bereiken met een 4x4. Dit hebben we niet dus, de gewone weggetjes maar voor ons. We rijden naar een hoog punt in het park waar vandaan je erg mooi uitzicht hebt op het park en de natuur. We komen ook tot de ontdekking dat je een olifant, hoe groot die ook is, niet hoort en ziet aankomen. We staan even stil om een foto te maken van het uitzicht wanneer we geritsel horen, even later staan we oog in oog met een olifant. Doordat we slapen in een tent horen we wilde dieren geluiden, dit houdt in… gebrul van leeuwen en gekrijs van apen. Ook hebben we vandaag apen op visite gehad. We hadden nog wat aardappels liggen en deze hebben ze vrolijk opgegeten en nu hebben wij dus geen aardappels meer.

Na een lange reis vanuit Marakele komen we uiteindelijk aan in Tzaneen. Hier zullen we overnachten. We slapen in een knusse rondavel een huisje die je vooral terug ziet in de Zulu stam. De lodge is prachtig aangeplant met veel bloemen en voor ons kamerplanten. De volgende ochtend besluiten we te gaan wandelen, deze wandeling duurde volgens de gids 2 uur maar in de brandende zon hebben we er wel 4 uur over gedaan. Het was overigens wel een mooie wandeling.

Daarna moesten we snel verder want we moeten voor 17.00 uur bij het Kruger Nationaal Park aankomen anders hebben we een probleem. Gelukkig halen we dit en kunnen we op ons gemak naar de tent rijden. We bespreken gelijk een ochtend safari. Op het terrein waar we slapen hangen plattegronden van de omgeving. De mensen geven hierop aan welke dieren er gespot zijn die dag of gisteren. Hierdoor kan je een beetje een idee krijgen van de dieren.

In alle vroegte gaan we uit bed om op safari te gaan. Het is al erg koud zo vroeg in de ochtend. We zullen nog 5 dagen verblijven in het Kruger park.

Vandaag hadden we een pech dag. We hebben nog niets gezien. Uit wanhoop beslissen we dat we nog even bij de waterpoel gaan kijken. Hier zijn altijd wel wat dieren te vinden. Waarom staan er zoveel mensen voor een paar Kudu’s en een krokodil? Het bleek zo te zijn dat er een LUIPAARD in de bosjes lag. Nou onze dag is weer goed, de aankomende 3 uur hebben we zitten kijken naar een luipaard. Op de terug weg naar de lodge worden we staande gehouden door een auto. Er blijken een paar leeuwen op de weg te liggen een kilometer of 2 terug. Dus wij keren en kijken. Ja hoor een hele familie met kind en al!!!

Het wordt al weer tijd om terug naar Johannesburg te rijden. Voordat we naar huis vliegen besluiten we nog op bezoek te gaan bij de stageschool van Marjolein in Bapong. Het was erg leuk om weer terug te zijn. We hebben heerlijk zitten kletsen met Sister Mary John.