La Suisse/ Die Schweiz - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu La Suisse/ Die Schweiz - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu

Door: NielsenMarjoleinopreis

Blijf op de hoogte en volg Niels Steigstra

10 Augustus 2009 | Zwitserland, Bern

Vanmorgen zijn we heel vroeg opgestaan en vertrokken met de auto die we van Marjolein haar ouders mogen lenen.

We zijn mooi voor alle drukte voorbij het Ruhrgebied, dit is erg handig als je tijd wilt besparen. Aan het begin van de middag rijden we Zwitserland binnen en komen we in het berggebied. Dit is wel zo schitterend wanneer de bergen aan de horizon omhoog komen!

We rijden door tot Charmonix. Hier hebben we een rustige camping gevonden waar we heerlijk van onze vakantie kunnen genieten.

Vandaag zijn we met een kabelbaan de berg op gegaan. Deze berg ligt precies aan de andere kant van het dal dus tegenover de Mont Blanc. We hadden prachtig weer dus onwijs mooi uitzicht over het dal en de Mont Blanc.

Na een dag heerlijk wandelen is het tijd geworden om boodschappen te doen en terug te gaan naar de camping. De volgende ochtend werden we gebeld door Elsa dat oma overleden is. We wisten dat dit kwam maar toch... maandag voordat we vertrokken hebben we gelukkig nog afscheid genomen. Vandaag zijn we nog lekker wezen wandelen op de Mont Blanc. We zijn in de richting van een gletsjer gelopen maar het was een flinke klim maar toen we boven waren was het wel heel erg mooi.

Vanavond hebben we bij de camping aan gegeven dat we morgen vroeg zullen vertrekken naar Nederland.