Zuid Limburg - Reisverslag uit Lemiers, Nederland van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu Zuid Limburg - Reisverslag uit Lemiers, Nederland van Niels Steigstra Marjolein Windt - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Niels Steigstra

20 September 2012 | Nederland, Lemiers

Epen 2012
Vandaag gaan we voor het eerst met Lotte op vakantie. We hebben ervoor gekozen om niet erg ver weg te gaan om het eens te proberen. Na dat Niels eerst de ochtend nog heeft gewerkt en ik met Lotte naar het consultatiebureau ben geweest konden we onderweg. Met z’n drieën op een rijtje in de Landrover hebben we er 2,5 uur over gedaan om op de camping aan te komen. Het is heerlijk weer en we hebben dan ook snel de tent staan. Heerlijk voor de tent gegeten en Lotte kon lekker in haar slaapzak en heeft het, in de nacht, niet koud gehad.

Vrijdag begon het evenement van de LRCH. Niels heeft geholpen met het opzetten van de clubtent en Lotte en Marjolein hebben lekker samen gewandeld en naar de kinderboerderij geweest. Het was vandaag niet erg lekker weer. Het is fris en een beetje motregen. In de middag kwamen Jos en Mieke. Lotte was vandaag een beetje onrustig (dit kan heel goed komen door haat prikje van gisteren).

Zaterdag hebben we de rit gereden die uitgezet is door de Landrover club. Deze liep langs het drie landen punt en daarna door België. De wegen in België zijn erg slecht en rijd niet erg prettig. Het was een leuke rit maar jammer dat het niet door Nederland is maar dit kan niet vanwege het WK wielrennen dat ook in Zuid- Limburg gehouden wordt. We zijn tijdens de rit ook langs een mooi en heel oud stuwmeer gekomen. Het was leuk om hier even te kijken en lekker om even uit de auto te zijn. Omdat het heerlijk weer was hebben we lekker gepicknickt en met Lotte gespeeld. Lotte vindt het rijden helemaal niet erg en ligt lekker te slapen en rond te kijken. Aan het einde van de middag hebben we boodschappen gedaan voor de bbq van vanavond. Het was in de avond nog heerlijk weer en we hebben de hele avond bij de bbq gezeten die later diende als kachel. Lotte trok zich niets aan van geroezemoes om haar heen en heeft lekker liggen slapen.

Zondag was het weer nog veel beter. Nadat het evenement afgesloten was met koffie en vlaai hebben we de wandelschoenen aan getrokken en hebben we een wandeling gemaakt. Maar door de weilanden lopen en over smalle paadjes was niet echt handig met een kinderwagen. Enkele keren hebben we Lotte uit de kinderwagen moeten halen en haar over een hek moeten tillen of een stuk dragen. Na de wandeling hebben we op een terras gezeten en gezellig zitten kletsen. Toen we terug kwamen op de camping stonden alleen onze twee tenten er nog en hadden we de ruimte om te kiezen waar de wilden zitten.

Maandag hebben Jos en Mieke de tent ingepakt en zijn wij verhuisd naar een ander plekje op de camping. We hebben nu een mooi uitzicht en staan we iets dichterbij andere mensen en het toiletgebouw. We moesten ook verhuizen omdat de koeien weer op het veld kwamen te staan. In de middag zijn we naar Valkenburg gereden wat nog een hele tour was i.v.m. het WK wielrennen. Hier hebben we heerlijk geluncht. Het was de bedoeling dat we ook wat gingen bekijken maar dit lukte niet omdat het of niet te doen was met de kinderwagen of niet te doen was met het WK. Dit was wel jammer maar al met al hebben we een heerlijke dag gehad met wederom lekker weer. We zijn terug naar de camping gegaan waar we nu nog de enige waren van de Landrover club.

Dinsdag was het erg slecht weer en hebben we een autoroute gereden door de Eiffel in Duitsland. We zijn naar Monchau geweest wat we erg mooi vonden. Hier staan veel vakwerkhuisjes en is veel gezelligheid omdat er terrasjes zijn en een riviertje door het dropje loopt. De dorpjes tijdens de rest van de route zijn niet zo erg bijzonder. De natuur waardoor we reden was werkelijk prachtig en we hebben dan ook onze ogen uitgekeken. ’s Avonds zijn we uit eten geweest en ook nu ging het weer erg goed met Lotte!

Woensdag hebben we onze spullen weer ingepakt en zijn we binnendoor naar huis gereden. De hele weg verliep prima alleen 10 minuten voor huis had Lotte honger en was zo overstuur dat we toch maar gestopt zijn om nog een fles te maken.

We hebben een heerlijke week gehad en erg veel mazzel met het weer! Ook het kamperen met Lotte is goed bevallen en we hebben vertrouwen dat het goed gaat.